Audi S6 и S7 станаха дизелови

13.04.2019

Спортният дух среща ефективността – новите модели Audi S6 и S7 застават на стартовата линия с мощен VTDI-двигател, който предлага на клиентите на марката върхова динамика за дълги разстояния. За първи път Audi комбинира електрически задвижван компресор с 48-волтова бордна мрежа. S-спортното окачване с регулиране на амортисьорите, динамичното управление на четирите колела и спирачната уредба с керамични дискове не оставят неизпълнени желания по отношение на пътното поведение и възможностите при спиране. Характерния дизайн с висококачествена S-визия придава особено специален вид на спортните модели от висш клас.

„Изстрелващ“ въртящ момент: електрически задвижван компресор и 700 Нм въртящ момент

Огромният въртящ момент от 700 нютонметра, който водачът може да има на разположение във всеки момент и остава константен в диапазона между 2500 и 3100 оборота в минута, е идеален отговор на предпочитанията на европейските клиенти, търсещи върхово представяне на пътя.  На дълъг път S TDI-моделите предлагат едновременно динамика и ефективност – при това в равни количества. С моделите S6 и S7 TDI марката Audi продължава и доразвива успешната концепция на задвижването на SQ7 TDI (комбиниран разход на гориво в л/100 км: 7,6 – 7,2*; комбинирани емисии CO2 в г/км: 199 – 189*): за пръв път инженерите на Audi комбинират електрически задвижван компресор с 48-волтова бордна мрежа. Мощността на трилитровия V6 TDI достига 257 kW (349 к.с.). За силовото предаване отговаря осемстепенната автоматична трансмисия tiptronic, винаги в съчетание със системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro. 

Спонтанен помощник: електрически задвижваният компресор 

Електрическия задвижваният компресор осигурява мощен подем при ниски обороти. Наред с изключително динамичното ускорение, електрически задвижваният компресор предлага и многократно използваема Boost-функция при рязко форсиране. По този начин електрически задвижваният компресор премахва още в зародиш явлението, известно като „турбодупка“, осигурявайки бърза реакция при подаване на газ и мощно ускорение във всяка ситуация.

Времето за реакция на електрически задвижвания компресор е под 250 милисекунди, пиковата му мощност се равнява на седем киловата, а максималните му обороти достигат 70 000 в минута. Boost-функцията на електрически задвижвания турбокомпресор работи до достигането на 1650 оборота в минута от страна на двигателя. Благодарение на двойното принудително пълнене, включващо електрически компресор и задвижван от отработилите газове турбокомпресор, S-моделите разполагат с огромен въртящ момент от 700 нютонметра, който остава константен в диапазона между 2500и 3100 оборота в минута. Електрически задвижваният компресор подпомага TDI-двигателя винаги, когато енергията от отработилите газове не е достатъчна за осигуряването на моментален прилив от въртящ момент – например при потегляне или при ускоряване от най-ниските работни режими на задвижващия агрегат. 
Външно електрически задвижваният компресор силно наподобява на турбокомпресор и е монтиран директно на двигателя, непосредствено зад межденния охладител на сгъстения от турбокомпресора въздух. В повечето случаи той е отделен от системата за турбопълнене с помощта на байпасен клапан. Когато обаче нуждата от мощност стане голяма поради силното натискане на педала на газта, а същевременно енергията, осигурявана от турбокомпресора е недостатъчна, байпасният клапан се затваря и вмукания въздух постъпва директно в електрически задвижвания компресор. Сгъстеният по този начин въздух постъпва директно в горивните камери.

Резултатът: спонтанна реакция при подаване на газ и впечатляваща тяга при ускорение, включително при изпреварване или рязка смяна на натоварването. По този начин цялата мощ на 3.0 TDI-двигателя е налична веднага, щом водачът има нужда от нея. Във всекидневието тази технология спестява на трансмисията множество превлючвания на по-ниска предавка, като по този начин нивото на оборотите се намалява, а „турбодупката“ на конвенционалните турбокомпресори изчезва безследно. 

Електрически задвижваният компресор позволява изключителна мощ при ускорение. Екипираният с електрически задвижван компресор V6 TDI-двигател ускорява S6 Limousine за едва 5,0 секунди от 0 до 100 км/ч, а при S6 Avant и S7 Sportback класическият спринт отнема само с една десета от секундата повече. Електронно ограничената максимална скорост възлиза на 250 км/ч. 

„Чиста мощност“ – до 40 секунди „реене“: 48-волтовата Mildhybrid-система
Докато електрически задвижваният компресор се грижи за по-добрата динамика, Mildhybrid-системата (MHEV) намалява разхода на гориво. 48-волтовата MHEV-система се състои от ремъчен стартер-регенатор (RSG) и литиево-йонна акумулаторна батерия с капацитет 10 Ah, монтирана в пода на автомобила. RSG е свързан с коляновия вал. При намаляване на скоростта той е в състояние да рекуперира енергия с до 8 kW мощност, а спечелената по този начин електроенергия се съхранява в литиево-йонната акумулаторна батерия. При подаване на газ RSG отново стартира двигателя бързо и неусетно.

MHEV-технологията позволява на системата старт-стоп да сработва при скорост под 22 км/ч. Така, благодарение на взаимодействието между Mildhybrid-системата и сензорите на автомобила, S-моделите могат да се похвалят с намаляване на разхода с до 0,4 литра на сто километра в реални условия и са в състояние да се „реят“ до 40 секунди с напълно изключен двигател. 

Така екипирани, S TDI-моделите съчетават забележителна динамика с високо ниво на ефективност, нисък разход на гориво и ниски нива на вредни емисии. Всички S TDI-модели са хомологирани спрямо стандарта за вредни емисии Euro 6d temp. NEDC-разходът, пресметнат според методологията на WLTP, в зависимост от използваните гуми при Audi S6 Limousine варира между 6,3 и 6,2 литра дизел на 100 километра, което съответства на 165, респ. 164 грама CO2 на километър. При S6 Avant стойностите се равняват на 6,5 л/100 км и 171 грама, а при S7 Sportback съответно на 6,5 литра и 170 грама. 

Шедьовър на високите технологии: двигателят

Двигателят 3.0 TDI осигурява впечатляващо разгръщане на мощността и висока ефективност. От своите 2967 см3 работен обем той генерира 257 kW (349 к.с.) мощност. Специфичната му мощност се равнява на 117,9 к.с. на литър работен обем, а специфичният въртящ момент – на 235,9 Нм на литър. 

V6 TDI-двигателят тежи само 190 килограма и е буквално натъпкан с високи технологии. Неговата система Common-Rail впръсква горивото директно в цилиндрите с налягане 2500 бара. Коляновият вал, цилиндрите, буталата и мазителната система отговарят на предизвикателствата на високата мощност, а специални мерки по отношение на задвижването на коляновия вал и разпределителните валове намаляват триенето. Охлаждащите кръгове на корпуса на коляновия вал и на цилиндровите глави са разделени един от друг, за да може след студен старт маслото в двигателя да се загрява максимално бързо – цилиндровите глави разполагат с двойна водна риза. При необходимост масленият радиатор, електрически задвижваният компресор, RSG и корпуса на турбокомпресора се свързват с потока на охлаждащата течност. 

Задвижваният от отработилите газове турбокомпресор, чието турбинно колело е с диаметър 50 милиметра, генерира налягане от 2,4 бара. Променливата геометрия на турбокомпресора (VTG) минимизира енергийните загуби. Системата за рециркулация на отработилите газове (AGR) поема отработилите газове едва след като те са преминали през филтъра за твърди частици, което се отразява изключително благотворно на ефективността. Двигателят 3.0 TDI се отличава с изключително рафинирани маниери на работа. 

Забележителна динамика в завои: за първи път динамично управление на четирите колела в S-модел

Както при всеки друг S-модел на Audi, тук системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro е част от стандартното оборудване. В нормални условия самоблокиращият централен диференциал разпределя въртящия момент в съотношение 40:60 процента между предния и задния мост. Когато някое от колелата загуби сцепление, автоматично се прехвърля повече въртящ момент към моста с по-добро сцепление – в екстремни случаи до 70 процента към предния и съответно до 85 процента към задния мост. При спортен стил на шофираре селективното разпределение на въртящ момент има допълнителен принос за спортната управляемост: технологията леко стопира вътрешното за завоя колело, преди то да загуби сцепление. 
Серийното прогресивно кормилно управление е спортно ориентирано още в стандартната си настройка и с увеличаване на ъгъла на завъртане на волана става още по-директно. Неговото S-специфично електрическо сервоусилване филтрира неприятните сътресения във волана, но осигурява на водача необходимата обратна връзка за контакта на предните колела с пътя. 
В сравнение със своите предшественици, новите големи S-модели бележат сериозен напредък по отношение на динамиката в завои. По желание Audi предлага на своите клиенти динамично управление на всички колела – технологията комбинира динамично кормилно управление с променливо предавателно число между 9,5:1 и 16,5:1 на предния мост със завиващ механизъм за задните колела със шпинделно задвижване и допълнителни свързващи елементи. При скорости до 60 км/ч задните колела завиват с до пет градуса в посока, противоположна на тази на предните. По този начин радиусът на завиване се смалява с до 1,1 метра. Над 60 км/ч при средни и високи скорости те завиват с до два градуса заедно с предните колела. По този начин S-моделите стават значително по-чевръсти и повратливи при ниски скорости, като едновременно получават и повече стабилност при висока скорост на движение и при необходимост от рязка смяна на посоката. 
Разработеното специално за новите S-модели S-спортно окачване е серийно снабдено с функция за регулиране характеристиките на амортисьорите, подчертавайки спортния характер на автомобила. Окачването намалява клиренса с 20 милиметра при S6 и с 10 милиметра при S7. Така и двата S-модела стоят еднакво ниско над пътя. За първи път за S-можделите като комфортна алтернатива на спортното окачване се предлага технологията adaptive air suspension – пневматично окачване с регулируеми настройки. То може да се настройва в три основни режими и разполага с „Lift“-функция за лоши пътни участъци, както и с автоматично изравняване нивото на каросерията. В режим „auto“ каросерията автоматично се снишава към пътя с 10 милиметра при скорост над 120 км/ч, а в режим „dynamic“ автомобилът винаги е на тази височина над пътя. 
За още по-спортно пътно поведение системата за постоянно задвижване на четирите колела quattro може да бъде допълнена от спортен диференциал. При спортно шофиране спортният диференциал буквално „натиска“ автомибила в завоя, постигайки още по-динамично поведение. През системата Audi drive select водачът може да регулира настройките на спортния диференциал. За спортното пътно поведение допринася и ходовата част с конструкция с по пет рамена на всеки мост, която в голяма степен е направена от алуминиева сплав. Две помощни подрами свързват носачите с каросерията – за още по-добра еластокинематика.
Всички компоненти на ходовата част се управляват от електронната платформа на ходовата част (EFP). Тя координира работата на амортисьорите в такт от милисекунди. EFP обработва многобройни данни за движенията на каросерията, както и такива от сензорите на други системи в автомобила. На основа на събраната и обработена информация интегрираното управление за динамика на пътя настройва по оптимален спрямо моментната ситуация начин всеки един от компонентите на ходовата част. Водачът на новите S-модели може да усети ефекта от всички тези технологии под формата на по-спортна управляемост и още по-динамично поведение в завои. Наред с амортисьорите, EFP управлява също така и  динамичното управление на всички колела и спортния диференциал. Водачът може да избира настройките на основните системи през Audi drive select. Тази система също е получила S-специфична настройка и има пет съществено различаващи се един от друг режема – „comfort“, „auto“ „dynamic“, „efficiency“ и „individual“. 

Винаги сигурни на пътя: предлаганата като опция спирачна уредба с керамични дискове
Спирачките с шестбутални апарати на новите S-модели предлагат върхово представяне. Техните спирачни апарати са направени от алуминиева сплав и са боядисани в черно (като опция в червено) и се отличават със S-емблеми. На предния мост шестбуталните апарати захапват в челюстите си стоманени дискове с диаметър 400 милиметра, а дисковете на задния мост са 350-милиметрови. По желание на клиента Audi монтира шестбутална керамична спирачна система, чиито дискове са направени от по-лека и по-устойчива подсилена с карбон керамика и са с диаметър 400 милиметра на предния мост и 370 милиметра на задния мост. Керамичната спирачна уредба е с общо девет килограма по-лека в сравнение със стандартните стоманени дискове, с което се намаляват неуравновесените маси, а по този начин се подобрява още повече поведението в завои. Електронният контрол за стабилност ESC реагира още по-фино, отколкото при предходния модел. Водачът може да го използва в специален режим Sport, както и да го деактивира напълно. 
Новите Audi S6 Limousine, S6 Avant и S7 Sportback идват серийно с 20-цолови колела със серийни гуми 255/40, 21-цоловите колела се предлагат като опция. Така наречените Torus абсорбатори – прилепени към гумите вложки от специална пяна – елиминират нежеланите паразитни шумове при търкаляне на гумите и подобряват акустичния комфорт. В съчетание с гамата от колела на Audi Sport GmbH като опция могат да се поръчат 20-цолови Performance-гуми, които по отношение на сцеплението и пътното поведение се представят на още по-високо равнище. 

Представителен: дизайнът на 
S-моделите
S-моделите се отличават с характерен, открояващ се дизайн, а също и с високо качество – както по отношение на екстериора, така и в интериора. Новият дизайнерски език на Audi допълнително подчертава спортното излъчване. Динамично оформената предна броня, широките прагове и масивният дифузор в задната част придават на S-моделите представителна осанка на пътя. Специалнияте S-декоративни елементи в Dark Chrome и алуминий по предпазните ламели на предната решетка, предната броня, страничните въздуховоди, външните огледала и задния дифузор още от пръв поглед подсказват за спортния характер на автомобила. 
При S6 хоризонталният сплитер в алуминиева оптика подчертава широчината на предната част. Той обединява двата вентилационни отвора и завършва в наподобяващите на малки крила странични елементи. В задната част S6 има малък интегриран спойлер, който създава визуално усещане за удължаване на задния капак и подчертава спортната визия. Алуминиевите апликации в областта на дифузора се свързват с четирите S-специфични ауспухови накрайника. Тези стилистични решения също подчертават широчината на каросерията. 
При S7 широката, ниско разположена решетка Singleframe е получила алуминиеви ламели и корпус в матов Dark Chrome. Вентилационите отвори са уголемени и с подчертани контури, а тяхното покритие тип пчелна пита е решено в матово титаново черно. Декоративните елементи, преминаващи през тях, както и корпусите на огледалата, са от алуминий. Други особености на елегантното Coupé с четири врати спрямо S6-моделите са допълнителните елементи във въздухозаборниците и ъгловатите лайстни в праговете. 
И при трите автомобила страничният изглед се доминира от големите колела, които са типичен отличителен белег на всички S-модели. Дифузорът в матов Dark Chrome е ефектен завършек на задната част. Четирите ауспухови накрайника са с блестящо хромирано покритие. 

„Дизайнерска ложа“: интиорен дизайн със спортна атмосфера и върхово качество
В интериора водачът бива посрещнат от типичната за един S-модел атмосфера: черен основен цвят на обзавеждането, викококачествени, спортни декоративни елементи, цветни контрастни шевове, както и специфични за отделните модели детайли от оборудването, които допълнително подчертават спортното изживяване от шофирането.

Гамата от предлагани варианти за седалките също подчертава спортния дух на моделите: наред със серийните спортни седалки със S-емблеми, особено спортните натури могат да поръчат още по-силно контурираните S-спортни седалки с интегрирани подглавници, S-емблеми и кръстосани шевове. Като комфортно ориентиран вариант Audi предлага индивидуалните контурни седалки с богати възможности за реглаж, по желание на клиента и с възможност за функци за вентилация и масаж. Тапицериите, във всички случаи с контрастни шевове, са решени в комбинация от кожа и алкантара, или от кожа с върхово качество Valcona. Клиентите могат да избират между цветовете черно, Rotor сиво и Arras червено. За допълнителна индивидуализация на интериора се предлагат разнообразни пакети от кожено оборудване. Като алтернатива на серийните декоративни апликации от алуминий като опция се предлагат вложки от дървесина от ясен. Към S-специфичните детайли от оборудването спадат специалната графика на Audi virtual cockpit с централно изобразяване на оборотомера. Като опция се предлага и скосен от долната си страна волан. Опорите за краката и педалите са направени от неръждаема стомана, а при качване в салона водачът бива поздравен от осветените прагове с алуминиева лайстна с S-емблема. 

Перфектно подготвено за дълги разстояния: оборудването за комфорт
Със S6 Limousine, S6 Avant и S7 Sportback марката Audi предлага по един модел от висш клас за всяко предназначение: класически седан, практично комби Avant и елегантно Coupé с четири врати. И трите модела разполагат с богато оборудване в областта на комфорта, свързаността и системите за подпомагане на водача. Така те по особено компетентен начин съчетават спортен дух с перфектна пригоденост за дълги разстояния. 
В сравнение с A-моделите от съответните серии, S-моделите могат да се похвалят с разширено серийно оборудване: то включва 20-цолови джанти със S-специфичен дизайн и MMI Navigation plus, вкл. Audi virtual cockpit с 12,3-инчов дисплей. Наред с това S6 разполага серийно със спортни седалки с тапицерия от алкантара, а S7 даже има суперспортни седалки. Четиризонният автоматичен климатик допълва богатата серийна екипировка. 
Новите Audi S-модели са отлични автомобили за дълги разстояния – не на последно място благодарение на солидната структура на своите каросерии, която допълнително намалява неприятните шумове по време на пътуване, на рафинираната аеродинамика и аероакустика, както и на изобилието от простор за пътниците и техния багаж. В зависимост от каросерийния вариант, багажникът побира от 530 литра (S6) до 1390 литра (S7 Sportback) или дори до 1680 Liter (S6 Avant). 
Новите големи S-модели ще дебютират на европейските пазари през лятото на 2019 година. Цените им в Германия започват от 76 500 евро за S6 Limousine, от 79 000 евро за S6 Avant и от 82 750 евро за S7 Sportback. 

За САЩ, Азия и Средния Изток: S6 и S7-модели с двигател 2.9 TFSI

На презокеанските пазари – с оглед на тамошните нагласи и предпочитания от страна на клиентите – S6 и S7 ще се предлагат във вариант с двигател 2.9 TFSI с 450 к.с. мощност и 600 Нм максимален въртящ момент. Бензиновият V6‑двигател подобно на TDI-моделите използва както електрически задвижван компресор, така и 48-волтова MHEV-система – за по-добро представяне и повече ефективност. 

Запишете се за нашия онлайн бюлетин и научавайте първи за нови коли и интересни новини от автомобилната индустрия.